3 sposoby na skuteczny mailing, czyli jak zwiększyć open rate?

Wysyłasz maile z ofertą? Ankietujesz? Zapraszasz na wydarzenie? A może chcesz zainteresować inwestora swoim projektem? Opisałem 3 proste kroki, które natychmiast zwiększą otwieralność Twoich wiadomości!

1. Awatar nadawcy

Doskonałym sposobem na przykucie uwagi Twojego odbiorcy jest awatar wyróżniający się na tle pozostałych maili. Ponad 75% osób na mojej liście mailingowej otwiera pocztę za pomocą klienta Gmail. Jak ustawić awatar Google?

Rejestrujesz konto Google na istniejący adres e-mail – ten, z którego będziesz wysyłać mailing.

Po weryfikacji adresu e-mail i uzupełnieniu danych możesz zalogować się na https://aboutme.google.com i zmienić domyślne zdjęcie profilowe.

Wiele usług, stron oraz klientów pocztowych wykorzystuje również tzw. Gravatar (Globally Recognised Avatar). Jak go ustawić? Wejdź na stronę https://pl.gravatar.com i wybierz Create Your Own Gravatar.

Następnie zarejestruj konto WordPress korzystając z docelowego adresu e-mail. Przejdź na https://wordpress.com/me i wrzuć zdjęcie lub grafikę, która od teraz będzie Twoim Gravatarem.

Ponadto na stronie https://gravatar.com/emails możesz dodawać kolejne adresy e-mail i zarządzać wszystkimi Gravatarami w jednym miejscu.

2. Personalizacja + emotikony w tytule

Zbierasz zapisy do newslettera? Budujesz listę mailingową? Udostępniasz swojej grupie docelowej materiały w zamian za zostawienie adresu e-mail? Koniecznie zbieraj imiona (jakkolwiek to brzmi), tak jak robię to TUTAJ.

Dlaczego? Po pierwsze dodatkowe pole do uzupełnienia odfiltruje część niezaangażowanych subskrybentów. Po drugie Twój system mailingowy umożliwi spersonalizowanie wysyłanych wiadomości. Umieszczenie imienia odbiorcy w tytule lub w pierwszym zdaniu maila (preheader) pozwoli nawiązać relacje z odbiorcą, zwiększy open rate i konwersję.

Nie zapomnij o emotikonach w tytule wiadomości. Są wspierane przez większość klientów pocztowych, a nadal niewiele firm z nich korzysta. Wykorzystaj to, aby wyróżnić się po raz kolejny!

Rzuć okiem na przykład zamieszczony poniżej. W którą z wiadomości chętniej klikniesz? 🙂

3. Magia follow-up

Badania pokazują, że skuteczni sprzedawcy kontaktują się ze swoimi (potencjalnymi) klientami nawet do 12 razy!

A co jeśli ktoś zwyczajnie przeoczył Twojego maila lub był zajęty i zapomniał do niego wrócić? Przypomnij się – to Twój obowiązek 😉

Większość systemów mailingowych posiada możliwość ponownego wysłania wiadomości do osób, które nie otworzyły Twojego maila. Oczywiście daj czas na odczytanie mailingu – zazwyczaj wykonuję tę operację po 2 dniach od pierwszej wiadomości.

Active Campaign

Ten prosty zabieg daje średnio +10% open rate wiadomości, które wysyłam do swojej listy mailingowej.

A co u Ciebie działa najlepiej? Daj znać w komentarzu!

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to udostępnij go w Social Media i zostaw maila o TUTAJ, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach i materiałach!