3 sposoby na skuteczny mailing, czyli jak zwiększyć open rate?

Wysyłasz maile z ofertą? Ankietujesz? Zapraszasz na wydarzenie? A może chcesz zainteresować inwestora swoim projektem? Opisałem 3 proste kroki, które natychmiast zwiększą otwieralność Twoich wiadomości!

1. Awatar nadawcy

Doskonałym sposobem na przykucie uwagi Twojego odbiorcy jest awatar wyróżniający się na tle pozostałych maili. Ponad 75% osób na mojej liście mailingowej otwiera pocztę za pomocą klienta Gmail. Jak ustawić awatar Google?

Rejestrujesz konto Google na istniejący adres e-mail – ten, z którego będziesz wysyłać mailing.

Po weryfikacji adresu e-mail i uzupełnieniu danych możesz zalogować się na https://aboutme.google.com i zmienić domyślne zdjęcie profilowe.

Wiele usług, stron oraz klientów pocztowych wykorzystuje również tzw. Gravatar (Globally Recognised Avatar). Jak go ustawić? Wejdź na stronę https://pl.gravatar.com i wybierz Create Your Own Gravatar.

Następnie zarejestruj konto WordPress korzystając z docelowego adresu e-mail. Przejdź na https://wordpress.com/me i wrzuć zdjęcie lub grafikę, która od teraz będzie Twoim Gravatarem.

Ponadto na stronie https://gravatar.com/emails możesz dodawać kolejne adresy e-mail i zarządzać wszystkimi Gravatarami w jednym miejscu.

2. Personalizacja + emotikony w tytule

Zbierasz zapisy do newslettera? Budujesz listę mailingową? Udostępniasz swojej grupie docelowej materiały w zamian za zostawienie adresu e-mail? Koniecznie zbieraj imiona (jakkolwiek to zabrzmi) – tak jak robie to TUTAJ.

Dlaczego? Po pierwsze dodatkowe pole do uzupełnienia odfiltruje część niezaangażowanych subskrybentów. Po drugie Twój system mailingowy umożliwi spersonalizowanie wysyłanych wiadomości. Umieszczenie imienia odbiorcy w tytule lub w pierwszym zdaniu maila (preheader) pozwoli nawiązać relacje z odbiorcą, zwiększy open rate i konwersję.

Nie zapomnij o emotikonach w tytule wiadomości. Są wspierane przez większość klientów pocztowych, a nadal niewiele firm z nich korzysta. Wykorzystaj to, aby wyróżnić się po raz kolejny!

Rzuć okiem na przykład zamieszczony poniżej. W którą z wiadomości chętniej klikniesz? 🙂

3. Magia follow-up

Badania pokazują, że skuteczni sprzedawcy kontaktują się ze swoimi (potencjalnymi) klientami nawet do 12 razy!

A co jeśli ktoś zwyczajnie przeoczył Twojego maila lub był zajęty i zapomniał do niego wrócić? Przypomnij się – to Twój obowiązek 😉

Większość systemów mailingowych posiada możliwość ponownego wysłania wiadomości do osób, które nie otworzyły Twojego maila. Oczywiście daj czas na odczytanie mailingu – zazwyczaj wykonuję tę operację po 2 dniach od pierwszej wiadomości.

Active Campaign

Ten prosty zabieg daje średnio +10% open rate wiadomości, które wysyłam do swojej listy mailingowej.

A co u Ciebie działa najlepiej? Daj znać w komentarzu!

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to udostępnij go w Social Media i zostaw maila o TUTAJ, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach i materiałach!